Algemene voorwaarden

Hieronder staan onze algemene voorwaarden omschreven waaronder wij items aan je leveren. Lees ze zorgvuldig door voordat je een bestelling bij ons plaatst. Deze voorwaarden vertellen je alles wat je moet weten wanneer je items bij ons aanschaft.

  1. Wie zijn wij
    • Wij zijn IGOON, een bedrijf dat is opgericht en geregistreerd staat in Nijmegen, Nederland. Ons KvK nummer is 86902784.
    • Hoe je contact met ons kunt opnemen staat vermeld op onze Contactpagina. Als wij contact met jou moeten opnemen, sturen we een e-mail naar het e-mailadres dat je ons tijdens het plaatsen van je bestelling hebt verstrekt.

  2. Toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden
    • Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
    • Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld digital op de website van de ondernemer of via email toegestuurd.
    • Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand.
    • Situaties die niet (langer) in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen in overleg tussen cosument en ondernemer te worden besproken en beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
    • Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
  1. Ons aanbod
    • Wij leveren fitnesskleding, waaronder sportbh’s, tops, leggings en accessoires.
    • Indien een item of korting een beperkte geldigheidsduur heeft of onder andere voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk op de website en/of via de mail
    • Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
    • Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden items en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. De ondernemer streeft ernaar een zo goed mogelijk waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden items en/of diensten te geven.
    • Afbeeldingen bij items zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden items. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de items.
  1. Cadeaubonnen en kortingscodes
    • Je kunt op dezelfde manier een cadeaubon (in de vorm van een digitale code) bij ons kopen en inleveren als al onze andere items, maar:
      • je kunt geen cadeaubon kopen met een andere cadeaubon als betaalmiddel;
      • cadeaubonnen hebben geen vervaldatum en zijn dus geldig zolang IGOON actief is;
      • cadeaubonnen kunnen niet worden ingewisseld voor geld of retour worden gestuurd;
    • Kortingscodes kunnen worden ingevoerd tijdens de afrekenprocedure en bereken automatisch de geldige korting. Let op:
      • Codes kunnen voor een beperkte periode of functie geldig zijn, zoals aangegeven in de relevante e-mail of marketingcommunicatie en kunnen niet buiten die periode worden gebruikt.
      • Tenzij anders vermeld zijn codes alleen te gebruiken voor artikelen met een volledige prijs en zijn ze niet bedoeld voor artikelen die in de uitverkoop zijn of korting hebben, of om cadeaubonnen te kopen.
      • Er kan slechts één code per bestelling worden toegepast. Codes kunnen niet worden gebruikt in combinatie met andere aanbiedingen.
      • Codes kunnen niet worden ingewisseld voor contant geld en zijn niet overdraagbaar.
      • Codes hebben geen invloed op verzendkosten.
      • We behouden ons het recht voor om aanbiedingen op elk moment na redelijke kennisgeving in te trekken, te wijzigen of uit te breiden.
  1. Een bestelling plaatsen
    • Bestellingen worden geplaatst via de website igoon.nl. Zodra de consument het/de gewenste item(s) aan je winkelmandje heeft toegevoegd, doorloopt hij een afrekenprocedure waar je je contactgegevens, bezorg- en -/factureringsgegevens moeten worden ingevoerd. De consument controleert de bestelling goed voordat de bestelling wordt geplaatst, om teleurstelling te voorkomen.
    • De ondernemer accepteert betalingen via Visa, Mastercard, Maestro, Shop pay, American Express, PayPal, iDEAL, Google pay, en Apple Pay. Ook wordt aan de consument, indien mogelijk, de mogelijkheid geboden om de aankoop met Klarna Bank (AB) (publ.) te doen.
      • De beschikbaarheid van deze mogelijkheid is onderhevig aan goedkeuring door Klarna. Houd er rekening mee dat we ons het recht voorbehouden om deze mogelijkheid met Klarna op elk moment in te trekken of op te schorten. 
      • In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
    • Iedere consument moet tenminste 18 jaar oud zijn en gemachtigd zijn om de betaalmethode te gebruiken die gekozen wordt om de items te betalen. Wanneer de consument jonger is dan 18 jaar, mag er alleen een bestelling worden geplaatst als er een ouder of voogd bij betrokken is.
    • De overeenkomst komt tot stand nadat de consument een bestelling heeft geplaatst en een een e-mail van de ondernemer heeft ontvangen ter bevestiging dat de bestelling is ontvangen. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
    • Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende items. Indien het niet mogelijk is een item te leveren zal de ondernemer contact zoeken met de consument en gezamenlijk tot een oplossing komen.
  1. Verzending
    • De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van items en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
    • De ondernemer streeft ernaar om items binnen 2 tot 3 werkdagen te bezorgen bij het opgegeven adres of het gekozen ophaalpunt door de consument. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
      • Als de levering van je items wordt vertraagd door een gebeurtenis waarover de ondernemer geen controle heeft (bijv. door vertragingen bij de post/koerier, in de logistiek of bij slecht weer), zal je hier bericht over ontvangen in je mailbox. 
      • Als niemand in staat is om de levering in ontvangst te nemen en de items niet in je brievenbus passen, zal de koerier je op de hoogte brengen van de poging tot levering en je vertellen waar je je bestelling kunt afhalen of hoe je deze alsnog kunt laten leveren
      • De ondernemer biedt een optionele orderverzekering aan om je bestelling te beschermen tegen verlies door de koerier. Hierdoor ben je gedekt tegen eventueel verlies van je pakket tijdens transport. Zonder de orderverzekering is de ondernemer niet verantwoordelijk voor het pakket nadat het is overgedragen aan de koerier. Wel zal de ondernemer haar uiterste best doen om te ondersteunen bij problemen.

    • In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
    • Het risico van beschadiging en/of vermissing van items berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
  1. Herroepingsrecht
    • Bij de aankoop van items heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het item door de consument.
    • Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het item en de verpakking. Hij zal het item slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het item wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het item met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren.
    • Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het item,  kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen per email naar de ondernemer. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het item binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
    • Indien de klant na afloop van de in hierboven genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het item niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
    • De ondernemer kan het contract met de consument beëindigen als het wordt verbroken door de consument. De consument zal hiervan op de hoogte worden gesteld op het door hem opgegeven e-mailadres. Deze mogelijkheid is het geval als de consument niet binnen een redelijke termijn nadat hierom gevraagd is, informatie verstrekt die voor ons noodzakelijk is om de items te verstrekken, bijvoorbeeld het adres voor verzending; of wanneer de consument niet binnen een redelijke termijn toestaat om de items aan te leveren.
  1. Kosten in geval van herroeping
    • Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending (indien van toepassing) voor zijn rekening.
    • Indien de ondernemer aan de consument een bedrag verschuldigd is, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, en uiterlijk binnen 14 dagen na retour ontvangst van de complete terugzending, terugbetalen.
      • Voor aankopen die voor een deel met een cadeaubon zijn betaald, wordt de terugbetaling eerst toegepast op de cadeaubon.
      • Als tijdens het betalen door de consument een kortingscode is gebruikt, zal het terug te betalen bedrag worden verminderd om rekening te houden met het voordeel van de korting die je bij de aankoop van het item hebt gekregen.
      • Als het orderbedrag boven een X bedrag is gekomen en de consument daardoor 'gratis verzending' heeft gekregen, wordt dit bedrag in mindering gebracht wanneer de totale waarde onder dit desbetreffende bedrag uitkomt na retouren.
  1. Uitsluiting herroepingsrecht
    • De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor items zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
    • Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor items:
      • items die zijn verzegeld ter bescherming van de gezondheid of voor hygiënische doeleinden (bijv. zwemkleding, ondergoed of sokken) en die na ontvangst zijn ontzegeld, of zich niet in hun oorspronkelijke verpakking bevinden;
      • In het geval dat een item voor of bij terugzending door de consument beschadigd is of waarvan een onderdeel ontbreekt.
  1. De prijs
    • De prijs (inclusief btw) van een item wordt op de bestelpagina’s bij het plaatsen van een bestelling weergegeven.
    • De ondernemer kan op ieder moment de prijs van een item aanpassen. Wanneer dit het geval is, zal de ondernemer de prijs op de website aanpassen naar de meest recente en correcte prijs.
    • Als de consument een bestelling voor een item heeft geplaatst vóór de prijswijziging, is de prijs zoals vermeld op de website op het moment dat de bestelling werd geplaatst en kan dit niet gewijzigd worden.
    • Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het item volgens de foutieve prijs te leveren.
  1. Conformiteit en Garantie
    • Eventuele gebreken of verkeerd geleverde items dienen binnen 14 dagen na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de items dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
    • De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de items voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de items.
    • De garantie geldt niet indien:
      • De consument de geleverde items zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
      • Er kan geen aanspraak worden gemaakt op de garantie:
      • bij beschadiging door opzet of door nalatigheid;
      • bij onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
      • bij normale slijtage;
  1. Klachtenregeling
    • De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
    • Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
    • Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
    • Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
    • Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde items kosteloos vervangen of repareren.
  1. Geschillen
    • Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.